fredag, januar 15, 2010

Med Gud i hjertet!

Må bare dele noe fint med dere :)
Fikk et poke fra Gud - rett i hjertet. Og en gutt ble veldig oppmuntra!
Gud har skapt oss med et hjerte og masse følelser - Han liker det og bruker det :)

På møtet med Equadorteam, mens lederen vår underviste, kjente jeg plutselig en utrolig i omsorg for en i teamet. En sånn håper-han-har-det-bra-og-føler-seg-utrolig-elska-lengsel i hjertet. Har fått det flere ganger før for kjente og ukjente i spontane øyeblikk så lenge jeg kan huske, men har vel bare tenkt at det er hønemore i meg som blir litt på tuppa eller no. Men så har jeg hørt noen fortelle at når de ber for noen og føler dyp omsorg for dem, vet de at de skal minne dem på at Gud elsker dem. Hjertet mitt begynte å banke litt fortere og skjønte Gud ville utfordre meg litt. Og med det samme dukka tanken opp om at jeg skulle spørre vennen vår om det var greit at vi ba og profeterte over han. Jeg måtte vente til lederen vår var ferdig, og da gikk pumpa i brøstet. Responsen var herlig bekreftende; Perfect timing! Hmm..guess God got me there! Det var akkurat hva han trengte.

Det var så herlig. Alle i teamet samlet seg rundt han og fikk så mange oppmundtrende ord for han, og vi endte alle opp med å stå i en klynge og le sammen etterpå! Dette teamet kommer til å bringe så mye av Guds kjærlighet til Equador.


love.

Gud taler til oss! Alltid. Han har skapt oss med alt vi er, og Han taler til oss gjennom alt vi er. Vi skal ikke være så redd for følelser i møte med Gud. Gud bruker de også for å vise hvem Han. Heller ikke tankene våre skal vi være så redde for. Kanskje er det Gud om gir deg tankene du har, når du tror du blir distrahert mens du ber.

Begynn å lytt til tanker, følelser, ting på kroppen din! Gud taler til deg! Han kjenner hver celle i kroppen, og de er alle skapt for et livsoppdrag: Intimitet og fellesskap med Vår Skaper! Hele deg er skapt til Guds ære! Hele deg er skapt for fellesskap med Han!


- tuppehøna, Kristina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar