fredag, august 26, 2011

håp

Har tenkt mye på HÅP i det siste,
og da jeg fant denne krukken sa hjertet; JA takk, og lommeboken; La gå.
Ord skaper, og jeg elsker å omgi meg med ord.
- Ord som fokuserer hjertet, forvandler tanken og skaper håp.

Hva er livet uten håp?

"Jeg håper du har det bra!"
"Håper det blir en hvit jul.."
"Håper vi får bli gamle sammen."



Noen dager etter krukken var kommet i hus, opplevde familien vår en brå dyp sorg.
En av våre umistelige kjære døde, helt uventet.
Da trengte vi håp!

Har aldri før kjent Håpet sterkere:
Døden har mistet sin makt, for Han som er kjærlighet vant soleklart.  Nå to uker etter vi ble en mindre i den lille slekta vår, sitter jeg igjen med håp i hjertet.


Når man ikke frykter døden,
trenger man ikke lenger være redd for å leve.



Vi ønsker å hedre Onkel Øysteins minne!
Vet vi sees igjen.


 - de håpefulle,
Kristina & Petter

3 kommentarer:

  1. du har så fin blogg.og du skriver så bra.klem fra frøydis

    SvarSlett
  2. Veldig fint og veldig sant. Stor klem fra Maria

    SvarSlett