torsdag, januar 14, 2010

Sannhet på veggen.

Vi er snart halveis i januar allerede!!
Her er det virkelig bare å gripe øyeblikket, for tiden flyr.

2010 er i gang - og vi gleder oss til alt året foran oss har å by på! Vi tror det er et år for dypere intimitet med Gud og et år for nye gjennombrudd i frihet og kjærlighet!! :)

Etter en herlig juleferie sammen med Maria & Stian måtte vi omstille oss litt til den hektiske hverdagen her i Redding. Men Gud er trofast, og i løpet av den første uken har vi blitt minnet så mye på hvor spennende det er å være her med forventning til Gud. Dette er virkelig en tid for Petter og meg å la Gud utruste oss for hva vi skal inn i når vi kommer hjem, men mest av alt for å gå dypere med Gud og gi Han tilgang til alle deler av livet vårt! Vi har fire månder igjen i denne boblen (for det er jo en boble, når man er så adskilt fra hverdagslivet vårt hjemme) og det er en tid som kommer til å fly. Så vi må holde blikket vårt festet, suge til oss alt vi kan og prioritere masse tid og tanker til å la Gud sannheter synke inn og la de feste seg i hjerterota!

Gullkorn:

Hin dagen satt jeg meg for å lese en bok, You may all prophecy. Før jeg begynte, kjente jeg veldig for å lovsynge Gud. Mens jeg sang i vei, kjente jeg en kreativitet i hele meg og jeg fikk lyst å lage noe av bokstaver jeg kunne henge på soverommet for å minne meg på en sannhet fra Gud. Jeg fikk plutselig ordene: Called by name. Har aldri tenkt noe særlig på den setningen før, og visste ikke helt hva det skulle stå for. Så jeg spant videre, uten nye ord og begynte heller å lese.

Neste dag talte en av pastorene på gudstjenesten ut i fra teksten i Jeremia 43, om ordene CALLED BY NAME!! Plutselig fikk jeg en liste av grunner for å henge nettopp de ordene på soverommet!! (Ikke bare ble jeg veldig oppmuntret av ordene, men også av å nok en gang erfare akkurat det boken handlet om; at vi kan alle høre fra Gud.)


Called by name!

Noe av det mest intimet man kan gjøre er å navngi sitt nyfødt barn. Etterhvert blir navn og personlighet nært knyttet sammen. Jeg er kallt til intmitet med Gud. Ved navn er jeg gitt min identitet; Gud har gitt meg å bære Hans navn. Hans navn er Sannhet, Kjærlighet, Verdens lys, Fred. Det er et navn med autoritet.

Vi er kallt ved navn - det er gitt oss ved intimitet, gir oss identiet og forløser autoritet!
Det er noe å henge på veggen det!
 

Vi er klare for 2010 - Bring it on, God!! ;)
- de øyeblikkelige & forventningsfulle, Kristina & Petter



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar