torsdag, juli 08, 2010

beauty inspires

Jeg har ei venninne som er så inspirerende. Hun omgis av skjønnhet!
Om hun dekker bordet eller henger fra seg smykkene sine, setter noen telysholdere i vinduskarmen eller serverer te i tekopper fra lekestuen, så blir resultatet et kunstverk.

Vi var på middag hos henne og hennes kjære, og jeg dro derfra med sommerfugler i magen og inspirasjon boblende over. Noe dypt i meg ble tilfreds og jeg kjente Guds godhet og kjærlighet.



Skjønnhet inspirerer! 
For meg er det virkelig en smakebit av himmelen. Jeg tror Gud ønsker vi skal utforske og finne hva som er skjønnhet for oss, omgis av det, unne oss det lille ekstra. Gud har skapt skjønnhet, skjønnhet gjenspeiler hvem Han er. Han lengter etter at vi skal se mer, nyte mer, oppdage mer og inspireres mer.

Jeg prater ikke om å være egoistisk eller grådig. Det handler ikke om materielle ting eller penger -  Det handler om skjønnhet som inspirerer.
Vi er Guds barn. Prinser og prinsesser. Skjønnhet er for oss. Skjønnhet minner oss om hvem vi tilhører og hvem kongenes Konge er!

Hva du syns er vakkert, er nettopp noe Gud ønsker å bruke for å vise deg Sin kjærlighet til deg!


- prinsen og prinsessen, Kristina og Petter


In English
I have a friend who is soo inspiring. She is surrounded by beauty!
If she sets the table or hang up her jewelry, put some candle on the window sill, or serving tea in teacups from her childhood, the result is always a work of art.

We had dinner at her and her love's place, and I left that night with butterflies in my stomach and inspiration bubbling over. Something deep in me was content and I felt God's goodness and love.

Beauty inspires!
For me it is truly a taste of heaven. I believe God wants us to explore and find what is beauty for us, be surrounded by it, grant us that little extra. God has created beauty, beauty reflect who He is. He longs for us to see more, enjoy more, discover more and be more inspired. I'm not talking about being selfish or greedy. It is not about material things or money - it's about beauty that inspires. 
We are God's children. Princes and princesses. Beauty is for us. Beauty reminds us of who we belong to and who is the King of kings! What you find beautiful, God wants to use to show you His love for you!

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren passer kanskje ikke helt inn på dette innlegget her. Men jeg ville egentlig bare si tusen takk for at dere blogger, for at dere tørr å være så radikale, og ikke er redde for å fortelle. Jeg vet ikke helt hvordan, og det høres kanskje rart ut, men denne bloggen hjalp meg til å ikke gi opp!

    SvarSlett