søndag, mars 13, 2011

to mums and dads

I mampaps lille bibliotek, har jeg funnet en utrolig fin bok.
"Mammas lille instruksjonsbok" heter den, og har nok vært en morsdagsgave for lenge siden. Stas å lese den nå som jeg selv er mor.
Kommer nok til å krydre bloggen med sitater fra denne fremover.

Begynner der vi selv begynte som nybakte foreldre:


"Gi dine bekymringer til Gud,
Han skal være oppe om natten alikevel!"
ukjent


Opp om natten må vi alle, for amming og bleieskift har petter og jeg fått ansvar for, med naturlig fordeling. . .  men bekymringer gir jeg gjerne fra meg. Og det begynte vi med fra første natten. Da den lille bylten lå ved siden av oss i sengen, kjente jeg fort - "så nydelige, og søt. . . og hjelpeløs! hjelp! Dette klarer vi ikke alene." Takk og pris, det trenger vi heller ikke. Så når alt er bra, nyter vi det. Og skulle noe skje, er vi mer enn tre om det!






In English

In my mum and dads bookcollection, Ive found a beautiful book. Its called An instructionbook for a mum, and I loved reading it, especially now that I'M a mum! I'll be sharing some good words from this book on the blog, and I'll start where we begun as new-parents:
"Give all your worries to God - He will stay up all night anyways!"

1 kommentar:

  1. herlig! :)
    Godt å høre at livet som familie på tre er godt å leve!

    hils gutta :)
    klem

    SvarSlett