fredag, februar 19, 2010

En bitte liten tur til en bitte liten by..


Forrige helg tok vi en lesetur, sammen med et herlig ektepar fra Australia, til en skatt vi oppdaget en times tid unna; Weaverville - en bitte liten by eller kanskje mer ei bygd. Det var vel omtrent bare ei gate, med masse små butikker, et par hotell, en bank, ei kirke, museum og kino - alt i litt sånn western stil! Veldig koselig!

Dette er også stedet hvor både Bill Johnsen, Kris Vallotton og Danny Silk var pastorer, før de kom til Bethel. Vi har hørt og lest historier fra denne lille byen, og det var moro å være å se seg rundt!
Syns det er herlig at alle disse tre flotte pastorene, som i dag har internasjonale tjenester og får bety så mye for så mange, kommer fra et lite stede in the middle of nowhere! 

Gullkorn
Ikke tenk smått, selv om omgivelsene dine kan være det!! :D

Jeg synes det var så kjekt å løpe rundt med kameraet, og klarte å ta nærmere 200 bilder i løpet av en liten time av...gata og oss, og så gamlekirka til våre kjære pastorer såklart ;)
Her får dere et lite glimt fra et ekte stykke US of A!

Etter å ha tusla rundt, fant vi en nydelig rød liten kafe! Her satt vi oss for å kose oss med kaffe, litt scones og lekser. Himla romantisk egentlig!


 Og her er det herlige paret vi har blitt godt kjent med; Katrina og Dave. De er fantastiske!!

Siste stopp før vi måtte tilbake til Redding, var den gamle kirka til Bill, Kris og Danny. 
Dave var nok den mest beigeistra av oss! Herlig det.


Denne dagen var det litt kjølig. Og siden jeg løp rundt med kameraet og koste meg, kjente jeg ikke at frosten satt seg i kroppen min. Så dagen etter på var jeg skikkelig forkjøla, og endte opp med å være hjemme resten av uka rett og slett.
Men for å være helt ærlig; det var litt digg også!
Forrige uke ble en herlig avkobling, reforkusering og påkoblings uke - så nå er jeg klar for å få det viktigste og beste ut av de siste månedene - som kommer til å fly avgårde!!

Og denne uka har det vær SOOOOL og nesten 20 grader, så vi fryser ikke lengre ;)


- de litt snufsne, men solvarme, Kristina & Petter

2 kommentarer:

  1. Åh..jeg må komme meg opp dit snart igjen. Og må definitivt prøve den røde lille kaféen!

    SvarSlett
  2. Du er utrolig flink til å ta bilder ass!!!
    Det så veldig koselig ut der!
    Klem Runa Merete

    SvarSlett