torsdag, april 29, 2010

dreams

"A person who lives out his or her dream - is inspiring!"


Å drømme er viktig.
Salme 126 forteller hvordan israelittene ble fri fra fangeskap og med det samme begynte de å drømme igjen! Frihet og drømmer hører sammen. Vi er fri til å drømme!

Drømmene mine har eksplodert mens jeg har vært her i Redding. Herlig!
Jo nærmere jeg har kommet Gud, jo mer jeg har lært om Hans hjerte og Hans rike, jo flere og større drømmer har jeg fått. Det er virkelig smaken av frihet!

Jeg har forstått - mer enn bare i hodet, men også dypt i hjerte - at Jesus virkelig har satt oss fri. Vi lever i seier. Det er ikke alltid omgivelsene våre forteller oss det, men Jesus har seiret! Og vi kan proklamere den sannheten og holde fast ved den. Ingenting i livet vårt er for stort for Ham.

Ikke en gang våre synder. De har han også tatt! Vi er ikke syndere av identitet lenger - vi er hellige, utvalgte, kongsbarn! Vi kan fremdeles synde, men synden har ingen makt over oss lenger. Vi har tilgivelse og frihet i Kongenes Konge!!

Sannheter som hva Jesus har gjort for meg, hva Gud tenker om meg, hvem jeg er skapt til å være, hva Guds rike inneholder for oss, det setter meg fri i dypet av hvem jeg er.
Et av resultatene er drømmer! Store drømmer, ville drømmer, drømmer jeg er avhengig av Han for å se skje, små drømmer, øyeblikksdrømmer og drømmer for resten av livet!

Har du drømmer?
Skriv dem ned. Let dem frem. Skriv minst 100!!

Gud ønsker at vi skal drømme. Han vil møte oss der! Hvor mye sier det vel ikke om Guds kjærlighet når han lar våre største eller minste drømmer gå i oppfyllelse??

Hva drømmer du om?


- de drømmende, Kristina og Petter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar