fredag, april 09, 2010

my favorite


Da vi var i parken i Maschala, strømte det folk til hele tiden. Men tilslutt kom bussen og vi måtte reise videre.. I det jeg skulle gå, kom en trist gutt bort til meg. Han hadde vondt i magen og ville jeg skulle be for han. Han var kanskje 12 år gammel, og jeg så mammaen kikke bort på oss fra avstand. Jeg måtte egentlig komme meg avgårde, men ville ikke si nei til han.

Så kom en tanke, som jeg vet var fra Jesus, og jeg fikk tro for at han skulle legge hendene på magen selv og be. Så jeg ba han legge begge hendene sine på magen der det var vondt og gjenta etter meg: Jesus, helbred meg! Jeg fortalte han at Jesus hadde død for den smerten for 2000 år siden, og nå kunne han be om helbredelse. Så vi gjentok; Jesus, helbred meg! Med det samme forsvant smerten, og gutten lyste opp. Han takket og løp tilbake til mammaen!

Den gutten fikk selv oppleve Jesu
helbredende kraft. Og han kunne ikke "skylde" på et team fra Amerika. Jesus rørte han fordi han ba, og jeg håper han nå selv vil huske at han kan legge hendene på syke og se helbredelse :)
Petter og Sebastian, en av guttene som hang med oss hele tiden.

- de forundra, Kristina og Petter


In English

Whan we were in the park, a little boy came to me. He looked very sad and had a stomach ache. His mum lookes at us at a distance. I was about to leave, cuase our bus had arrived. But I really didn't wanna say no to the boy. Than a thought came to me, must have been from Jesus; and I got faith for him to pray for himself. So I asked him to put both hands on his stomach and ask Jesus to heal him! I told him that Jesus had did for the pain 2000 years ago, and that he could ask for healing today.He did so, and all pain was gone!! He turned into one big smile, said thanks and run to him mum!

This boy experienced Jesus healing power. He couldn't 'blame it' on a team from America. Jesus touched him cause he asked Him, and I hope he will keep walking in it and lay hands on other sick people and see healings!

1 kommentar: