tirsdag, april 06, 2010

first of many testemonies

En av våre viktigste visjoner for turen til Ecuador, var å utruste menighetene vi besøkte. Her i Bethel lærer vi mye om å gå i samme gjerninger som Jesus gjorde, akkurat som Han kalte oss til å gjøre. Gjennombruddene for oss kom desidert på denne turen!!
Flesteparten vi ba for ble helbredet, og jo mer troen vår vokste på at Gud virkelig ville helbrede, jo mer turde vi å be for flere. I vår gjennombrudd hadde vi fokus på å utfordre Ecuadorianerne til å gjøre det samme!
Møte i mengheten i Machala; ballonger, PA-anlegg på full guffe og herlig stemning!!

Petter oppfant ny ballonglek, og har fått 14 nye ecuadorianske venner på facebook... ;)
På et av møtene delte lederen vår, Aron Macmahon, mange spennende vitnesbyrd og hadde god undervisning om hvordan Jesus har sendt oss ut for å helbrede de syke. Etter undervisning kalte han frem alle de som ville ta nye steg tro (Les: tillit)til Jesus og se flere helbredelser skje. Dette er gjengen som var klare:
Ministry-teamet i Verbo Sur

Min egen helbredelse!

dette møtet gikk jeg frem til forbønn.
Har hatt vondt i kneet de siste ukene, og det har hindret meg i å gå mer enn 20min om gangen og langt i fra kunne jogge. Ei ecuadorianer ba for meg, jeg kjente ikke mye og smerten minsket kanskje med 5 %.. jeg begynte å tenke på hvordan jeg kunne takke for forbønn og samtidig oppfordre henne til å ha stor tro på helbredelse. Ba en kort bønn til den Hellige Ånd om ledelse, og ventet. For fjerde kan reiste hun seg opp etter å ha knelet foran kneet mitt, og spurte hvordan det var. Jeg prøvde å formidle på tegnspråk at det var bittelitt bedre, men hun misforsto og trodde all smerte var borte. Gloria a dios!!-utbrøt hun med tårer i øynene, og jeg ville ikke ta fra henne gleden, så takket og gikk.

Så ble jeg minna på at Petter hadde bedt for en mann som var blitt ca 60 % bedre, men tre dager etter hadde han sittet og ventet på han utenfor kirken - all smerte var borte!! Så jeg tenkte, det kan jo være all smerte er borte om noen dager.

Og tror dere ikke det ble sånn?!?! Gud er god! To dager etter var så godt som all smerte borte, og kneet har ikke hindret meg noe siden :)

En tidligere fotballspiller som fikk kneet sitt helbreda på et annet møte!!
Gullkorn

Noen ganger må vi vente på mirakelet.
Men sannheten er alltid den samme: Gud vil helbrede. Det er Hans natur. Han er vår Lege. [2.mos 15,26]

Her i bussen sammen med en av tolkene; David! Love him!!


- de overvelma og takknemlige, Kristina og Petter


In English!

One of our greatest vision for our trip, was to equip the churches we went to! At Bethel we learn alot about walking in the same deeds as Jesus did, as He has called us to. Our breakthroughs came on this trip. Almost everybody we prayed for got healed, and as our on faith grew stronger, we gave it forward to the Ecuadorians.
On the 3rd picture you can see the ministryteam after Aron Macmahon talked about how Jesus has called us to heal the sick! He invited everybody who wanted to take new step in faith and see more healings.

My own testemony
At this meeting I ask for prayer for my knee, which have been really painful the last weeks. A ecuadorian girl pray, but the pain only decreased by maybe 5%. ..I begun thinking about how to thank her for her prayer and encourage her to keep stepping out in healings. At the 4th time she asked me how the pain was, I tried to show her a little bit with my hands, and she misunderstood and thought I was completly healed, and shouted Gloria a dios!! and had tears in her eyes. I didn't want to spoil her happiness, so i thanked her and left.
But during the next two days, all pain were gone!! God is good!!

Sometimes we have to wait for the miracles.
But the truth never changes: God wants to heal. It's His nature. He is our Healer. [2.mos. 15,26]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar