lørdag, mai 21, 2011

drømme som Josef

Jeg drømmer om min egen hage...



Har tenkt mye på drømmer i det siste.
Er ikke alltid drømmene våre passer inn i hvordan livet ser ut her og nå. Men noen ganger kan vi få et glimt av noe mer og noe større. Det må vi holde fast, og tørre å drømme om.
Og om det virker, føles, rasjonelt sett må konstateres som umulig, så er det bare ekstra spennende. Tenk bare på Josef, i Bibelen. Han hadde ville drømmer om å bli stor der han ble sett på som liten. Og hvor endte han opp? Fra ødemarken til Faraos palass.

Hvis man først skal drømme, syns jeg man må drømme stort nok til å at vi ikke kan oppfylle drømmene på egen hånd. For Kongenes konge er ingenting umulig!




Så mens jeg drømmer om min egen, koser vi oss i naboens hage i stedenfor ;)






3 kommentarer:

  1. liker naboene deres jeg.. og deg! og drømmene dine:)

    SvarSlett
  2. Flott innlegg, jeg sendte det videre til ei som drømmer stort og kunne trenge en "Go for it!"

    SvarSlett
  3. Herlig innlegg Kristina!! Du er flink til å skrive, beskrive, forestille... Kjempedeilig å lese, som et lite avbrekk fra eksamensoppgaveskriving. Siste innspurt i dag, leveres i morgen...
    Vil uansett ønske deg Elias og Petter en kjempeherlig kveld!!
    Kanskje junisol der også nå?
    Kommer dere innom bygda i sommer, så let me know!!
    Klemmer fra Ingvild :-)

    SvarSlett